miercuri, 28 octombrie 2009

Viziuni

Trei oameni stau pe-o banca si vorbesc,
Eu trec prin fata lor si ma opresc.
Unul ma fixeaza cu privirea incruntat,
Ma uit la el si ii zambesc fortat.
Un altul ma acopera cu tacere,
Nu are,nu-i pasa, nu cere.
Dar unul, unul imi zambeste cu blandete,
In ochii lui zaresc acuratete.
M-apropii, ei privesc ca pe o boala,
La mana mea in care tin o punga goala.
Eu intind punga celui incruntat,
El ma priveste neincrezator si revoltat.
Si il intreb:”ce-i asta?” raspicat,
“O punga goala” imi raspunde arogant.
Nemultumita, ma indrept spre cel tacut,
Aceeasi intrebare, urmata de-un raspuns la fel de scurt.
“O punga plina cu aer” raspunde temator,
Nu asta as fi vrut sa-mi spuna, dar e mai binisor.
Ma duc la omul care ma privea zambind,
Ia punga si-o priveste, zambeste mirosind.
“Ce lucru minunat.Este parfumul florilor de munte,
Si aerul rece din iarna crestelor carunte.
Aici este gust de copilarie
Si de struguri proaspat copti din vie,
Ba nu, aici sunt culorile curcubeului,
Si minunata calatorie a zmeului,
E-o lume plina de poveste,
Si sufletul celui ce nu mai este.”
Nu imi venea sa cred ce spune,
Sunt inca oameni care vad printre ruine,
Un paradis de flori,
O mare de culori,
Mireasma de iubire,
Si gust de fericire?
Mai exista inca oameni ca mine?
I-am intins mana cu blandete,
I-am sters caldura din priviri,
Era batran de-atata tinerete,
Era nebun de-atatea amintiri.
I-am intins mana cu respect,
“Bravo, bravo ca inca esti poet,
Ca poti sa vezi culoare unde-i alb si negru,
Ca esti doar tu, ca nu te zbati sa fi integru,
Bravo ca ai o viziune si-o pastrezi,
Ca intr-o lume a orbiei, tu inca poti sa vezi,
Ca iti pastrezi aripile cand toti te tin din zbor,
Ca intr-o lume a realului , esti inca visator,
Esti o fantana ce curge fara a sti de unde,
Esti elefantul care merge prin nisip fara sa lase urme,
Esti omul ce se plimba pe carari, zambind la tot ce vede,
Pe care desi lumea il face nebun,continua a crede.
Esti cel care se-arunca-n gol, fara a se gandi ce va urma,
Iar eu maestre, eu ma inclin in fata ta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu