miercuri, 28 octombrie 2009

Toti imi spuneau

Aveam doar sase ani. Tot ce-mi doream era sa zbor,
Sa construiesc un avion sau un planor.
Se amuzau cu totii si-mi spuneau,
Ca sunt prea mica pentru-a sti ce vreau.

Aveam doar saptesprezece ani.Tot ce-mi doream era sa plec cu el departe,
Si sa ne creasca aripi de iubire, sa ne aventuram singuri in noapte.
Ma certau toti si nu trecea o zi fara sa-mi spuna,
Ca sunt prea mica, poate prea nebuna.

Aveam doar douazeci de ani. Tot ce-mi doream era sa stau in varful unui munte,
Sa privesc zarea, sa scriu, sa cant, si vantul sa m-asculte.
Toti imi spuneau s-astept sa termin facultatea,
Si-apoi voi putea sa imi scriu si cartea.

Aveam doar treizeci de ani. Tot ce-mi doream era sa am un prunc al meu,
Sa-l vad cum creste, sa-l strang la piept la bine si la greu.
Toti imi spuneau s-astept sa scap de datorii,
Si-apoi ma voi putea gandi si la copii.

Aveam doar patruzeci de ani.Tot ce-mi doream era sa scriu, sa colind lumea,
Pana cand oi imbatrani, pana-mi va trece vremea.
Ma certau toti si imi spuneau ca sunt o egoista,
C-ar trebui sa mai muncesc, si-apoi sa fiu artista.

Aveam doar cincizeci si cinci de ani. Tot ce-mi doream era sa am nepotii mei,
Sa le citesc povesti, sa ii cresc mari, sa traiesc pentru-a fi cu ei.
Ma mustrau toti si imi ziceau ca nu-s batrana,
Ca sa ajung sa-mi port nepoteii de mana.

Acum am saptezeci de ani. Tot ce-mi doresc este sa vad ziua de maine,
Si sa gasesc de dimineata stand pe masa-o paine.
Si toti imi spun ca vremea mi s-a dus,
Ca soarele vietii mele e ca si apus.

Cam asa ar suna viata mea, daca m-as lua dupa-orisicine
Dar nu-i ascult caci ei nu ma cunosc cu-adevarat, nu le pasa de mine.
Eu fac ce vreau, si lupt pentru ce-mi pasa.
Si intr-o zi imi voi cladi cu mainile o casa.
Voi scrie si voi plange oricand inima mea va cere,
Si daca-am sa regret, voi inota in propria-mi durere.
Voi pleca sa vad lumea, si voi iubi profund,
Si daca-are sa-mi para rau, in mine-am sa m-ascund.

Nu face ce spun altii, dorintele n-au varsta,
Chiar daca te prefaci ca nu mai sunt, ele exista.
Dar daca tu nu faci ce vrei doar fiindca esti prea mic,
O sa iti adancesti toti anii in nimic.
Si o sa plangi tot timpul care ti s-a scurs,
Si cand vei povesti de viata ta,nu vei avea nimic frumos de spus.
Si zambetele tale vor fi sterse,prafuite,
Calcate in picioare de vise neimplinite.

Rar o sa intalnesti persoane care-ti vor da sfaturi bune,
Si de-I asculti pe “toti” vei fi ca o camila ratacita printre dune.
Iar daca astazi iti doresti sa zbori,
Zboara!Paseste peste nori!
Si daca maine iti doresti sa fugi cu el,
Plecati in lume sa gasiti lumina din tunel!
Si daca iti doresti sa pleci in munti,atunci du-te si scrie,
Fara sa te intrebi vreodata ce-a fost, ce-are sa fie.
Si daca vrei sa ai copii, fa cati copii-ti doresti,
Invata sa-I iubesti,sa fi o mama buna, si zbate-te sa-I cresti.
Si intr-o zi, cand vei fi mai batrana,
Si iti vei tine nepoteii strans de mana,
Nu-ti va pasa deloc de “toti”,
Vei sti c-au fost niste netoti.
Tu vei fi mandra si vei avea de ce sa fi,
Caci ai luptat si ai avut tot ce ti-ai fi putut dori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu