luni, 22 noiembrie 2010

Distinsa sferă



Nici nu ştiu, nici nu contează.
Numai sufletul dictează
Şi el toarce pe tăcute
Imnul sferei absolute.

Acum leg inimii mele
Cea mai rară fâstâcire
Întinzând-o către tine
Clocotindă de iubire,
Rămânând numai cu malul
Dar ştiind esenţialul
La loc sigur şi profund.
Şi acum că mă-nţelegi,
Tandrul semn al lui “Mereu”
Iţi prezice, nu fictiv
Un miracol la activ.

Cu genunchii strânşi la piept,
Timpul îşi îmfoaie lent
Fierbântat penajul său
Şi-absolvim orice secundă,
Cu docenţă-n
Inocenţă…
Şi-ţi şoptesc:
Ingerul meu,
Ah,ce dragoste rotundă
Am clădit
Cu tine
Eu!

Tu te miri fară sa şti,
Rătăcit în vechiul erg
Căci nu pari a fi adeptul
Universului în cerc.
Dar încep să-ţi povestesc
Magazinul meu de vise
Cum surâde, cum suspină
Iar tu, ca un copilandru
Stai cu ochii in vitrină.

Vrei să şti de ce amorul
Botezatu-l-am aşa?
Uită-te pe cerul vieţii
La compunerea lui Ra…
E aşa un cerc feroce
Când se-nfruptă din obscur
Şi păstrează manifestul
Enigmaticului pur…
Aşa-i si povestea noastră.
Radiază absolut
Dar reţine-n pieptul ăsta
Vreun fragment necunoscut,
Ce adesea mi te face
Demn de grijă-n cercetare
Căutându-ţi vreo scăpare,
Ori vreun colţ nesăbuit
Amăgit în plan secund
Şi pierzând esenţa faptei:
Că tu însuşi eşti rotund.

Nu uita nici sfera lunii,
Care-mprăştie cochet
Atmosfera de baladă,
A batrânului prezent.
Aşa şi clipele noastre
Cu alaiul de termite,
Rod din cercul stratosferei
Preţuiri nebănuite.

Felurite fenomene
Geometric se ascund,
Însă numai raritatea
Se imbracă în rotund.

Cu genunchii strânşi la piept,
Ne-asamblăm orice lacună
Cioplind murmuri deliranţi,
Şi cu tremuri de-mpreună,
Per respiro necesar,
Făurind spiritualul
“Împreună”-lui carnal.

Mă farâmi c-un dor fecund,
Şi te-ascult zâmbind docilă,
Iar motivul de idilă
N-are legaturi cu noi,
Fiindcă uneltind în doi
Căpătăm un alt efect,
Alt destin şi alt traiect
Şi c-o inimă binară,
Nici pamânt, ori soare, lună
Nu-i rotund aşa perfect
Cum ni-i pielea împreună…

Nici nu ştiu, nici nu contează.
Numai sufletul dicteaza
Şi el toarce-n amănunt,
Un amor aşa rotund…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu