marți, 24 august 2010

Pianista fara clape


Eu n-am cantat vreodata la pian.
Dar as fi vrut,
Chiar as fi vrut nespus.
Si cine stie…
Poate n-as fi murit atat de des,
Atat de sumbru,de sfasietor
De solitar…
Mi-as fi transpuns si eu abundentele suferinte,
In preludiul notelor muzicale,
Cum au facut si altii.
Firavele mele degete,
In loc de lacrimi ar fi sters,
Buze,
De muze.

Dar nu.
Eu a trebuit sa-mi indoliez cotloanele firii,
Cu lirismul penelor de porumbel.
Eu…
In loc sa-mi pierd inocenta cu ochii la stele,
Am donat-o unor tavane straine,
Care s-au surpat in sufletul meu,
Si s-au refacut in alta parte.

Nu,
Eu n-am putut sa cant la pian.
Am preferat sa-mi claustrez galantele emotii,
In suflete furtunoase si pasagere.
Ma intreb…
Unde o fi sarmanul meu sindrom pacifist,
Cel ce m-a impiedicat sa alung
Blestematele iubiri cu capete sfinte…
Dar m-a lasat sa-mi ucid,
Slobozenia inspirului si expirilui…
Cel ce m-a facut sa-mi etalez sfarsitul,
Inainte ca D-zeu sa-l traseze
Si cel care,
Cu o amagire virulenta,
M-a privat de sansa,
Unei admirabile reintrupari…

Dar acum e prea tarziu pentru pian,
Prea tarziu pentru bietele mele degete.
Si totusi…
Doamne, daca mi-ai spune unde mi-ai varat fluida libertate,
Ce altadata imi binecuvanta dorinta de preplin
Daca mi-ai arata unde mi-ai decapitat varaticele fericiri…
Si prin ce coclauri mi-ai ascuns credinta-n propriile-mi brate…
Ma jur,
Oh Doamne,
Eu ma jur pe tinerete,
Sa imi videz prea tristul piept cu cel mai rece glonte,
Sa ma tarasc prin maracini pana la tine,
Cu inima-mi zbatandu-mi-se-n palme.

Atunci Tu din nimic, m-ai face om,
A doua oara.
Nu m-ai lasa sa mor caineste,
Caci amandoi ne-am aminti,
Ca pot mai mult.
Mi-ai da trei brate,
Doua-afara,
Si inca unul langa glonte,
Ca sa-i sugrum pe toti infamii
Care m-ating ravnindu-mi schingiurea.
Mi-ai da trei ochi,
Doi langa tample,
Si inca unul salvator,
Care i-ar alunga departe,
Pe toti nerozii ce ma vor,
Caminul trupurilor lor,
Si pentru spirit, numai birt.

Dar eu,
Eu n-am cantat vreodata la pian.
Dar as fi vrut.
Chiar as fi vrut nespus.
Si totusi…
Sub venera celuia de sus,
Pianul a cantat la mine.


Yiruma- kiss the rain
Asculta mai multe audio diverse

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu